FAQs
Alle bedrijven, van MKB tot grote bedrijven, hebben het probleem dat een deel van hun rekeningen niet binnen de afgesproken tijd wordt betaald. Als de klant ook na meerdere betalingsherinneringen niet betaalt, schakelt het bedrijf een specialist in, het incassobureau. Een incassobureau probeert contact op te nemen met de klant en een oplossing te vinden voor de openstaande rekening. Als er geen betaalafspraak kan worden gemaakt, kunnen incassobureaus eventueel ook juridische stappen ondernemen en bijvoorbeeld een deurwaarder inschakelen.
Wij zijn een modern digitaal bedrijf dat zich richt op het vernieuwen van de incassobranche en het creëren van de optimale combinatie van betrouwbaarheid en professionaliteit voor bedrijven en consumenten. Door onze gepersonaliseerde communicatie en het aanbieden van een passende oplossing voor elke consument, komen we op een sociale manier tot een oplossing tussen bedrijven en klanten.
Als je door ons bent benaderd, heb je nog een openstaande rekening bij het bedrijf dat in de mail of brief wordt genoemd. Gebruik een van de betaalopties die in de e-mail of brief worden genoemd. Je kunt ons ook telefonisch of per e-mail bereiken. We kunnen dan samen een oplossing vinden, om de betaling van de openstaande rekening in orde te maken en het incassotraject te beëindigen. Neem ook contact met ons op als je van mening bent dat de openstaande rekening niet terecht is omdat je bijvoorbeeld al hebt betaald of als je simpelweg niet kunt betalen. Helemaal niet reageren en het contact gewoon negeren is geen oplossing. Bij PAIR Finance vinden we met meer dan 97,8% van alle mensen die contact met ons opnemen een persoonlijke en passende oplossing. Je kunt makkelijk contact met ons opnemen via telefoon op 0205321842 (bereikbaar ma-vr van 09.00 tot 17.00 tegen lokaal tarief) of per e-mail via klantenservice@pairfinance.nl. Vergeet niet je casenummer te vermelden zodat we je nog beter kunnen helpen.
Ja, wij willen elke klant de gemakkelijkste en snelste vorm van communicatie bieden. Dit kan dus betekenen dat je van ons informatie per post, SMS of WhatsApp hebt ontvangen. Dit maakt de communicatie makkelijker en laagdrempeliger en zorgt voor een snelle en vlotte afhandeling.
Nadat je een betaling hebt gedaan kan het, afhankelijk van de betaalmethode, enkele dagen duren voordat de betaling op onze rekening staat. Als je enkele dagen na je betaling nog steeds berichten van ons ontvangt, kan je ons het beste bellen op 0205321842 (bereikbaar ma-vr van 09.00 tot 17.00 tegen lokaal tarief) of mailen naar klantenservice@pairfinance.nl. Vergeet niet je casenummer te vermelden, zodat we je nog beter kunnen helpen. Als je onze opdrachtgever al hebt betaald, stuur dan het betaalbewijs (bijvoorbeeld een screenshot van de bankoverschrijving) per e-mail naar klantenservice@pairfinance.nl.
Herken je de openstaande rekening niet of heb je bijvoorbeeld geen bestelling geplaatst, negeer ons niet. Je kunt ons een e-mail sturen of bellen om de situatie te bespreken. Zo vermijd je verdere herinneringen en kosten. Wij zullen de zaak met onze opdrachtgever overleggen en uiteraard de case sluiten als blijkt dat onze betalingsherinneringen niet terecht zijn. Als je onze opdrachtgever niet kent, kan de openstaande rekening alsnog terecht zijn. Bijvoorbeeld als je bij jouw bestelling gebruik hebt gemaakt van een bepaalde betaalmethode. De aanbieder van deze betaalmethode, waar je pas moet betalen nadat je de producten hebt ontvangen, is jouw wettelijke contractpartner en mag nu een betaling van jou verwachten. Als het je ook na onderzoek niet duidelijk is waarom deze openstaande rekening bestaat en je de onderliggende bestelling of dienst ook nooit hebt ontvangen, ga dan ook na of jouw gegevens mogelijk zijn misbruikt. Meer informatie hierover kan je bijvoorbeeld vinden op de website van de politie. Wat belangrijk is: neem in ieder geval contact met ons op, wij helpen je verder!
PAIR Finance biedt je de mogelijkheid om via jouw persoonlijke betaalpagina de openstaande rekening snel en veilig te betalen. Je vindt de link naar jouw betaalpagina in de e-mails, SMS en WhatsApp die je van ons ontvangt. Je kunt ook naar jouw betaalpagina gaan door jouw casenummer in te voeren op www.incassomethart.nl. Wij bieden betalingen aan via iDEAL, creditcards (Mastercard en VISA) en Klarna “Betaal nu”. Natuurlijk kan je ook betalen door het bedrag over te maken naar onze rekening: Ontvanger: Stichting PAIR Finance IBAN: DE24100400000250621000 BIC: COBADEFFXXX Omschrijving: jouw casenummer
Als je de openstaande rekening momenteel niet volledig kunt betalen, kan je via de betaallink die je van ons hebt ontvangen of via www.incassomethart.nl jouw persoonlijke betaalpagina bezoeken en zelf een passende oplossing kiezen (bijvoorbeeld een betaalpauze of in termijnen betalen). Je kunt ook contact met ons opnemen via telefoon op 0205321842 (bereikbaar ma-vr van 09.00 tot 17.00 tegen lokaal tarief) of per e-mail via klantenservice@pairfinance.nl. Vergeet niet je casenummer te vermelden zodat we je nog beter kunnen helpen. Bij PAIR Finance vinden we met meer dan 97,8% van alle mensen die contact met ons opnemen een persoonlijke en passende oplossing. Ook voor jou!
Het is niet bedoeling dat je nog aan de opdrachtgever van PAIR Finance gaat betalen. Jouw openstaande rekening is door onze opdrachtgever aan ons overgedragen.Wij zijn nu je directe contactpersoon als het gaat om je openstaande rekening. Het is daarom van groot belang dat wij jouw betaling ontvangen om een efficiënte en betrouwbare behandeling van jouw case te garanderen en jouw case te kunnen sluiten.
Je kunt ons op meerdere manieren bereiken: via telefoon, e-mail of brief, en ook via SMS en WhatsApp, onder vermelding van je casenummer. Je vindt onze contactgegevens ook in elke e-mail en brief van ons. Bovendien kan je vanuit onze berichten via een link rechtstreeks naar jouw persoonlijke betaalpagina gaan. Hier kan je naast een eenvoudige en gemakkelijke directe betaling ook kiezen voor een betaaloplossing op maat. Als je jouw openstaande rekening direct wilt betalen, kan dit ook gemakkelijk door naar www.incassomethart.nl te gaan, met je casenummer in te loggen en een passende oplossing te kiezen.
Helaas kunnen we geen terugbelafspraak maken. Maar onze servicemedewerkers helpen je graag. Bel ons op: +31 (20) 5321842, onze openingstijden zijn ma-vr van 9.00 - 17.00.
PAIR Finance stuurt je in elke e-mail of brief het casenummer van jouw case. Je vindt dit nummer rechtsboven in de e-mail of in de rechterbovenhoek van de brief. Het is een nummer van 12 cijfers. Om je zo goed mogelijk te kunnen helpen, is het belangrijk dat je jouw casenummer vermeldt. Vergeet ook niet het casenummer altijd correct te vermelden wanneer je een bedrag naar ons overmaakt.
Wij werken er voortdurend aan om onze processen te verbeteren en de handigste en gemakkelijkste oplossingen voor je te vinden. Als je ons hierover feedback wilt geven, kan je dat op deze pagina https://pairfinance.com/nl/uw-feedback-voor-pair-finance/ doen. Elke opmerking is welkom!
Natuurlijk proberen we altijd de beste oplossing voor je te vinden, maar als we hier niet in slagen of als je niet tevreden bent met de oplossing, dan horen we dat ook graag.
Heb je een klacht, neem dan contact met ons op via klantenservice@pairfinance.nl of laat jouw klacht achter via https://pairfinance.com/nl/contact. Stuur je liever een brief? Stuur deze naar Postbus 15685, NL-1001 ND Amsterdam.Vergeet niet je casenummer te vermelden.
Binnen 5 werkdagen nadat we je klacht hebben ontvangen, krijg je van ons een ontvangstbevestiging en binnen vier weken ontvang je een antwoord.
Je krijgt van ons een eerlijk en compleet antwoord, ben je het hier niet mee eens, leg dan je klacht voor aan Kifid, dit is het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening.
Voor meer informatie over de geschillenregeling voor NVI-leden ga https://nvi.nl/klachten.
Kijk voor de regelement van Kifid op https://www.kifid.nl/reglementen-en-statuten
Incassokosten zijn buitengerechtelijke kosten die door een schuldeiser (crediteur) gemaakt worden als een debiteur niet of niet tijdig voldoet aan zijn betalingsverplichting. Als een debiteur niet (tijdig) voldoet aan zijn betalingsverplichting is een schuldeiser genoodzaakt actie te ondernemen om alsnog zijn geld te krijgen. Die actie kan bestaan uit het zelf aanmanen van de schuldenaar, maar de schuldeiser kan daarvoor ook een derde inschakelen, vaak een incassobureau. Het incassobureau verricht dan werkzaamheden in opdracht van de schuldeiser (zoals aanmanen, betalingsregeling treffen), met als doel het alsnog binnen krijgen (incasseren) van het bedrag dat de debiteur nog moet betalen.
Incassokosten zijn opgebouwd volgens een wettelijke staffel (volgens artikel 6:96 BW en het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten). Een staffel houdt in een percentage dat verandert naarmate de hoogte van de vordering stijgt. De in rekening gebrachte vergoeding voor incassokosten mag de volgende staffel niet overschrijden:
- Bij een vordering van minder dan € 267: een bedrag van € 40.
- Bij een vordering tussen € 267 en € 2.500: 15%.
- Over de volgende € 2.500 van de vordering: 10%.
- Over de volgende € 5.000 van de vordering: 5%.
- Over de volgende € 190.000 van de vordering: 1%.
- Over het restant 0,5% met een maximum van € 6775 (dat wordt bereikt bij een vordering van € 1.000.000).
Hierbij doet het er niet toe door wie de vordering wordt geïncasseerd; door de schuldeiser zelf of door bijvoorbeeld een incassobureau, advocaat of gerechtsdeurwaarder in opdracht van de schuldeiser. De vergoeding omvat alle incassohandelingen, ongeacht de omschrijving van de kosten van die handelingen (bv. administratie-, beheers- of registratiekosten).